Protokół z posiedzenia Komisji Polityki Społecznej z dnia 25.08.2015 r.

Protokół nr 8/2015

z posiedzenia Komisji Polityki Społecznej

które odbyło się w dniu 25.08. 2015 r. w godz. 1200- 1320

w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Mirosławcu

Obecni na posiedzeniu członkowie Komisji oraz zaproszeni goście wg załączonych do protokołu list obecności ( zał. nr 1 i nr 2).

  1. Otwarcie 8  posiedzenia Komisji Polityki Społecznej.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.
  5. Informacja na temat stanu bezrobocia na terenie Gminy Mirosławiec za I półrocze 2015 r.
  6. Zaopiniowanie projektów uchwał.
  7. Wolne wnioski i zapytania.
  8. Zamknięcie posiedzenia Komisji.

Ad.1

Otwarcie 8  posiedzenia Komisji Polityki Społecznej.

O godz. 1200 Przewodnicząca Komisji Polityki Społecznej Anna Turska otworzyła 8  posiedzenie Komisji, witając członków Komisji oraz zaproszonych gości.

Ad.2

Stwierdzenie quorum.

Przewodnicząca Komisji po przeanalizowaniu listy obecności poinformowała, iż w posiedzeniu uczestniczy 3 członków Komisji, co stanowi quorum pozwalające na obradowanie i podejmowanie prawomocnych decyzji.

Nieobecni: radna Urszula Stanisławska, radny Mirosław Jaskulski.

Ad.3

Przyjęcie porządku obrad.

Porządek obrad stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

W związku z brakiem propozycji zmian przedłożonego porządku obrad, przystąpiono do przyjęcia porządku obrad.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisji Polityki Społecznej jednogłośnie przyjęła porządek obrad.

Ad.4

Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.

W związku z brakiem zastrzeżeń przystąpiono do przyjęcia protokołu z 6 posiedzenia Komisji.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie przyjęła protokół z 6  posiedzenia Komisji.

Następnie Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie protokół z wspólnego posiedzenia Komisji Gospodarki i Budżetu oraz Komisji Polityki Społecznej.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie przyjęła protokół z wspólnego posiedzenia Komisji.

Ad.5

Informacja na temat stanu bezrobocia na terenie Gminy Mirosławiec za I półrocze 2015 r.

W/w informacja stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy obecna będzie podczas posiedzenia Rady Miejskiej w dniu 26 sierpnia br. Dodała, iż przedstawione informacje przedstawiają dane statystyczne.

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż w przedmiotowej informacji nie zostało ujęte zestawienie bezrobotnych kobiet i mężczyzn w powiecie wałeckim z podziałem na każdą z gmin.

W związku z brakiem dalszych pytań przystąpiono do przyjęcia informacji na temat stanu bezrobocia na terenie Gminy Mirosławiec za  I półrocze 2015 r.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, przyjęła przedmiotową informację.

Ad.6

Zaopiniowanie projektów uchwał.

Sekretarz Gminy Monika Stąporek poinformowała, iż  zgodnie z ustawą o ustroju sądów powszechnych rady gminy zasięgają od Komendanta Wojewódzkiego Policji albo Komendanta Stołecznego informacji o zgłoszonych kandydatach na ławnika.  Wpłynęło  5 zgłoszeń od kandydatów na ławnika. Zespół ds. zaopiniowania kandydatów na ławników dokonał w dniu 11 sierpnia br. weryfikacji zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia przesłanek określonych w ustawie. W wyniku zakończenia procedury weryfikacji 2 zgłoszenia nie spełniały wymogów zawartych w ustawie. W związku z powyższym  zespół zawnioskował do Burmistrza Mirosławca  o przygotowanie niniejszego projektu uchwały. Do Sądu Rejonowego w Wałczu zgłoszone zostały 3 kandydatury na 2 wolne miejsca, natomiast do Sądu Rejonowego w Szczecinku z zakresu prawa pracy na 1 miejsce zgłoszone zostały dwie kandydatury.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały  w sprawie zasięgnięcia opinii od Komendanta Wojewódzkiego Policji informacji  o kandydatach na ławników.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zasięgnięcia opinii od Komendanta Wojewódzkiego Policji informacji o kandydatach na ławników.

Przedmiotowy projekt uchwały stanowi załącznik nr 5  do niniejszego protokołu.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż zgłoszenie Pani Kamili Anny Chałupczak do Sądu Rejonowego w Wałczu dokonane przez Prezesa Sądu Rejonowego w Wałczu zawiera  oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe oraz oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona, które datowane są na dzień 19 maja 2015 r. tj. na dzień wcześniejszy niż 30 dni przed dniem zgłoszenia data zgłoszenia: 23 czerwca 2015 r.), co jest niezgodne z art. 162 § 5 ustawy.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały  w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika, które pozostawia się bez dalszego biegu.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika, które pozostawia się bez dalszego biegu.

Przedmiotowy projekt uchwały stanowi załącznik nr 6  do niniejszego protokołu.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż zgodnie ustawą z dnia 27 lipca 2001 r. o ustroju sądów powszechnych  zgłoszenia kandydatów, które wpłynęły do rady gminy po upływie terminu, a także zgłoszenia, które nie spełniają wymagań formalnych, o których mowa w ustawie, pozostawia się bez dalszego biegu. Pozostawienie zgłoszenia bez dalszego biegu rada gminy stwierdza w drodze uchwały. Zgłoszenie Pani Honoraty Cegielskiej do Sądu Rejonowego w Wałczu, dokonane przez grupę obywateli zostało wypełnione niezgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz. U. Nr 121, poz. 639) tj. karta zgłoszenia nie została wypełniona drukowanymi literami, nie wypełniono części A zgłoszenia, nie wypełniono punktu 13, 14, częściowo wypełniony został punkt 11, nie wskazano osoby reprezentującej kandydata na ławnika w konsekwencji część C  zgłoszenia dotycząca danych podmiotu zgłaszającego kandydata na ławnika nie została wypełniona  i zgłoszenie nie zostało podpisane przez osobę reprezentującą kandydata.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika, które pozostawia się bez dalszego biegu.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika, które pozostawia się bez dalszego biegu.

Przedmiotowy projekt uchwały stanowi załącznik nr 7  do niniejszego protokołu.

Monika Stąporek poinformowała, iż inicjatywa lokalna stanowi formę współpracy jednostek samorządu terytorialnego z ich mieszkańcami w celu wspólnego  realizowania zadań publicznych na rzecz społeczności lokalnej. Zawarte w projekcie uchwały kryteria oceny wniosków o realizację zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej zostały opracowane w celu ujednolicenia procedury i ułatwienia Gminie Mirosławiec wyboru najlepszych przedsięwzięć. W miesiącu czerwcu zostały przeprowadzone konsultacje społeczne z mieszkańcami na temat zapisów projektu uchwały. Na podstawie zapisów przedmiotowego projektu uchwały Gmina będzie miała możliwość  pomóc grupie mieszkańców, lub organizacji pozarządowej w realizacji zadania  pod warunkiem, że zostanie pokazany wkład własny w realizacji planowanego zadania czyli np. świadczenia rzeczowe, robocizna świadczona przez wnioskodawcę. Wsparcie Gminy w ramach inicjatywy lokalnej może mieć charakter rzeczowy – między innymi poprzez użyczenie sprzętu i narzędzi niezbędnych do realizacji inicjatywy lokalnej, organizacyjny- poprzez wsparcie merytoryczne przy opracowywaniu dokumentacji oraz wsparcie informacyjne, lub też wsparcie finansowe.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem jak wygląda wycena  deklaracji osób chętnych do pomocy?

Sekretarz Gminy poinformowała, iż najważniejszą wyceną jest wkład finansowy.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem dotyczącym liczby odbiorców działań planowanych do realizacji w ramach inicjatywy lokalnej?

Sekretarz Gminy poinformowała, iż chodzi o liczbę osób, które korzystać będą z zrealizowanej inwestycji.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem, co z ulicami, które w chwili obecnej nie zostały włączone w obręb miasta?

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż inicjatywa lokalna dotyczyć będzie całej gminy.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż konkursy dla organizacji pozarządowych nie dotyczyć będą inicjatywy lokalnej.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem o strategie Gminy?

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż w pierwszej kolejności musi zostać opracowana strategia województwa, która jest pewnym odnośnikiem dla strategii gminy. 

Radny Stanisław Wiese zwrócił się z zapytaniem, czy została ustalona kwota w ramach tzw. budżetu obywatelskiego?

Skarbnik Gminy poinformowała, iż nie ma jednego konkretnego wyznacznika  do wyliczenia kwot w ramach budżetu obywatelskiego. Niektóre z miast wyznaczają  1%  dochodu majątkowego z ubiegłego roku.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż przedmiotowa uchwała  wyznaczy pewne zasady postępowania  oraz  oceny wniosków  o realizację zadań publicznych.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem na jakiej podstawie następować będzie wybór wniosków do realizacji?

Sekretarz Gminy poinformowała, iż w celu oceny celowości złożonych wniosków Burmistrz wyznaczy zespół ds. oceny wniosków.

W związku z brakiem dalszych pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały  w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków
 o realizację zadań publicznych Gminy Mirosławiec w ramach inicjatywy lokalnej.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadań publicznych Gminy Mirosławiec w ramach inicjatywy lokalnej.

Przedmiotowy projekt uchwały stanowi załącznik nr 8  do niniejszego protokołu.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż podjęcie uchwały uzasadnione jest z jednej strony potrzebą ujednolicenia, zweryfikowania i znowelizowania zasad umieszczania reklam na terenach, obiektach i urządzeniach komunalnych stanowiących własność Gminy Mirosławiec oraz pobierania z tego tytułu opłat, z drugiej strony zwiększenia wpływów do gminnego budżetu.

W związku z brakiem  pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie umieszczania reklam na terenach, obiektach lub urządzeniach komunalnych oraz pobierania z tego tytułu opłat.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie umieszczania reklam na terenach, obiektach lub urządzeniach komunalnych oraz pobierania z tego tytułu opłat.

Przedmiotowy projekt uchwały stanowi załącznik nr 9  do niniejszego protokołu.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż dotychczasowy najemca wystąpił z wnioskiem do Burmistrza Mirosławca  o zawarcie kolejnej umowy najmu  na okres 3 lat, na lokal użytkowy o powierzchni 80,17 m2 położony w Bronikowie, w budynku świetlicy wiejskiej  z przeznaczeniem na działalność gospodarczą.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem, czy została wyjaśniona sprawa z rachunkami za ogrzewanie budynku świetlicy wiejskiej w Bronikowie?

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż do tej pory nie było potrzeby ogrzewania budynku OSP ponieważ nie było samochodu gaśniczego ze zbiornikiem wody. W chwili obecnej zachodzi potrzeba ogrzewania pomieszczenia.

Radny Stanisław Wiese zwrócił się z zapytaniem dotyczącym sposobu ogrzewania budynków w formie fotowoltaiki?

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż zmiany sposobu ogrzewania wymaga w pierwszej kolejności świetlica wiejska w Jabłonowie.

W związku z brakiem dalszych  pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu nieruchomości gminnej.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu nieruchomości gminnej.

Przedmiotowy projekt uchwały stanowi załącznik nr 10  do niniejszego protokołu.

Monika Stąporek poinformowała, iż najemcy lokali nr 2 przy ul. Sprzymierzonych 13 oraz  przy ul. Kościuszki 36/1 złożyli wniosek o wykup lokali.

Burmistrz Mirosławca dodał, iż niniejszy projekt uchwały jest konsekwencją wysłanych w miesiącu marcu pism do najemców lokali wchodzących w zasób Gminy o wykup lokali. Z wysłanych około 30 pism do najemców, odzew był w około 10%.

Radny Stanisław Wiese poinformował, iż jest to bardzo niewielki odzew ze strony mieszkańców.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości stanowiących lokale mieszkalne.

Przedmiotowy projekt uchwały stanowi załącznik nr 11  do niniejszego protokołu.

Monika Stąporek poinformowała, iż  z związku z prowadzoną procedurą zmiany administracyjnej granic miasta Mirosławiec  wymagana jest uchwała Rady Miejskiej opiniująca proponowaną zmianę granic. Konsultacje zostały przeprowadzone zgodnie z uchwałą Nr XXXVIII/320/2014 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie zasad i trybu konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Mirosławiec w dniach od 10 czerwca 2015 r.  do  1 lipca  2015 r. W dniu 25 czerwca 2015 r. w sali narad Urzędu Miejskiego w Mirosławcu odbyło się spotkanie z mieszkańcami  Mirosławca i właścicielami nieruchomości położonych w granicach proponowanej zmiany  w obrębie Mirosławiec 34 dot. konsultacji społecznych w przedmiocie zmiany granic administracyjnych Miasta Mirosławiec. Na spotkanie nie przybył żaden mieszkaniec Mirosławca ani właściciel nieruchomości położonych w granicach proponowanej zmiany  w obrębie Mirosławiec 34. Podczas trwania konsultacji społecznych nikt z mieszkańców ani właścicieli nieruchomości położonych w granicach proponowanej zmiany  w obrębie Mirosławiec 34 nie zgłosił uwag do projektu zmiany granic administracyjnych Mirosławca.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie opinii dotyczącej zmiany granic administracyjnych miasta Mirosławiec.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie opinii dotyczącej zmiany granic administracyjnych miasta Mirosławiec.

Przedmiotowy projekt uchwały stanowi załącznik nr 12  do niniejszego protokołu.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż zgodnie z zapisami ustawy  o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 rada gminy w drodze uchwały  ustala wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Opłata  za wpis do rejestru stanowi dochód gminy. Wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych  nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem dotyczącym zaproponowanej kwoty w wysokości 50,00 zł?

Sekretarz Gminy poinformowała, iż nie ma reguły dotyczącej stawek kwot za wpis. Na terenie Gminy zaproponowana została kwota w wysokości 50,00 zł. Niektóre gminy ustalają wysokość kwoty na poziomie 1,00 zł, niektóre na poziomie 100,00 zł.

W związku z brakiem dalszych  pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Przedmiotowy projekt uchwały stanowi załącznik nr 13  do niniejszego protokołu.

Skarbnik Gminy Alicja Michor poinformowała, iż zwiększone zostają dochody gminy  i miasta na 2015 rok o kwotę 214.494,00 zł między innymi z tytułu otrzymanej dotacji na zadania zlecone i własne o kwotę 53.392,38 zł.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem dotyczącym kwoty w wysokości 5 tys. zł na doposażenie gabinetu profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej  w ZS w Mirosławcu?

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż szkoła otrzymała środki w ramach konkursu z Ministerstwa.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem dotyczącym kwoty w wysokości 35.169.62  na remont kanalizacji deszczowej?

Skarbnik Gminy poinformowała, iż z Urzędu Marszałkowskiego wpłynęła kwota w wysokości 61.169,62 zł z tytułu  środków ochrony środowiska, które następnie należało rozdysponować na zadania  związane z ochroną środowiska.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem, kto na terenie gminy zajmuje się utrzymaniem zieleni?

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż do października sprzątaniem zajmuje się jedna  z firm z terenu miasta Mirosławiec, natomiast utrzymaniem zieleni zajmuje się firma z Człopy. Obecnie trwają przygotowania do przetargu na letnio-zimowe utrzymanie chodników i ulic.

Przewodnicząca Komisji poinformowała, iż mieszkańcy ubolewają nad wyrwaniem drzew w pasie drogi krajowej nr 10, w związku z trwającym remontem nawierzchni. Zwróciła się następnie z zapytaniem  o kwotę z tytułu rozliczenia opłat za gospodarowanie odpadami za 2014 rok?

Skarbnik Gminy poinformowała, iż jest to  kwota  z tytułu nadpłaty za gospodarowanie odpadami.

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż wpłaty od mieszkańców z tytułu gospodarowania odpadami są na poziomie 100%.

W związku z brakiem dalszych  pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Mirosławiec na 2015 rok.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Mirosławiec na 2015 rok.

Przedmiotowy projekt uchwały stanowi załącznik nr 14  do niniejszego protokołu.

Skarbnik Gminy poinformowała, iż niniejszy projekt uchwały jest konsekwencją projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Mirosławiec na 2015 rok.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały zmieniającego Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy i Miasta Mirosławiec na lata 2015-2019.

Głosowanie:

Za-3

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Polityki Społecznej w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały zmieniający wieloletnią prognozę finansową Gminy i Miasta Mirosławiec na lata 2015-2019.

Przedmiotowy projekt uchwały stanowi załącznik nr 14  do niniejszego protokołu.

Ad.7

Wolne wnioski i zapytania.

Na posiedzenie Komisji przybył Sławomir Matuszczyk,  który zainteresowany jest organizacją biegu charytatywnego na rzecz chorej dziewczynki z terenu miasta Mirosławiec.

Sławomir Matuszczyk poinformował, iż chciałby zorganizować bieg charytatywny z przeznaczeniem na pomoc i dalszą rehabilitację dziecka.  Dodał, iż chciałby aby bieg został zorganizowany w terminie 19-20 lub 27 września br.  Zwrócił się z zapytaniem, czy mógłby w związku z tym liczyć na pomoc w organizacji biegu ze strony Urzędu Miejskiego oraz Ośrodka Kultury?

Przewodnicząca Komisji poinformowała, iż nie został nigdzie podany numer konta bankowego na które należy wpłacać środki finansowe.

Sławomir Matuszczyk poinformował, iż osoby zainteresowane wzięciem udziału w biegu będą mogły wpłacać wpisowe na konto chorej dziewczynki. Dodał, iż udało się uzyskać zabezpieczenie organizacji biegu ze strony Policji i Straży Miejskiej.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem związanym z organizacją  zabezpieczenia medycznego?

Sławomir Matuszczyk poinformował, iż prowadzi rozmowy z lekarzem rodzinnym w celu zabezpieczenia medycznego podczas biegu.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem, czy rodzice chorej dziewczynki wyrazili zgodę na organizację biegu?

Sławomir  Matuszczyk poinformował, iż wyrazili zgodę.

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż dobrym rozwiązaniem byłoby połączenie biegu z gminną imprezą. Ponadto należy również z terminem dopasować się do innych osób.

Przewodniczący Rady Miejskiej zwrócił się z zapytaniem dotyczącym długości trasy biegu?

Sławomir Matuszczyk poinformował, iż  trasa biegu głównego liczyć będzie 4,4 km, natomiast dzieci biec będą 1 okrążenie  na stadionie miejskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej zwrócił się z zapytaniem dotyczącym wysokości kosztów organizacji imprezy.

Sławomir Matuszczyk poinformował, iż koszty  nie są zbyt wysokie. Jedna z lokalnych firm zgodziła się sponsorować medale za uczestników biegu. Dodał, iż uczestnictwo w biegu zapowiedzieli czołowi polscy lekkoatleci.

Sekretarz Gminy zwróciła się z zapytaniem dotyczącym wysokości wpisowego?

Sławomir Matuszczyk poinformował, iż wpisowe będzie w wysokości 10 zł.

Piotr Czech zwrócił się z zapytaniem, ile osób z zewnątrz zapowiedziało swój udział w biegu i czy to są deklaracje, czy tylko i wyłącznie słowna zapowiedź udziału w biegu?

Sławomir Matuszczyk poinformował, iż osoby , które będą chciały wziąć udział w biegu przed startem będą musiały okazać się dowodem wpłaty wpisowego na konto chorej dziewczynki.

Radny Stanisław Wiese zwrócił się z zapytaniem dotyczącym trasy biegu?

Burmistrz Mirosławca  poinformował trasa będzie miała bardzo podobny przebieg jak trasa podczas akcji Polska biega. Dodał, iż należy również przygotować coś dla uczestników biegu.

Przewodnicząca Komisji poinformowała, iż jest to bardzo szczytny cel. Najważniejsze jest przede wszystkim ustalenie terminu organizacji biegu.

Piotr Czech dodał, iż pod uwagę należy również wziąć koszty, które będzie musiał ponieść organizator biegu.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż jeśli pieniądze zbierane będą do ręki, z których to następnie należy się rozliczyć.

Sławomir Matuszczyk poinformował, iż pojawił się pomysł sprzedaży koszulek z podobizną dziewczynki. Koszt zakupu to około 20 zł.

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż imprezę należy nagłośnić w odpowiedni sposób, w związku z tym musi się ona odbyć w II połowie miesiąca wrzesień.

Sławomir Matuszczyk poinformował, iż medale za uczestnictwo  w biegu mogłyby otrzymać  dzieci. Dodał, iż bardzo dużo osób z Piły organizuje podobne biegi charytatywne. Nagrodą jest słodki poczęstunek dla uczestników.

Burmistrz Mirosławca dodał, iż w przyszłym roku bieg mógłby zostać zorganizowany dla kolejnego dziecka wymagającego pomocy.

Przewodnicząca Komisji zwróciła się z zapytaniem, w jakie dni najczęściej organizowane są tego rodzaju biegi?

Sławomir Matuszczyk poinformował, iż biegi organizowane są zarówno w soboty jak  i niedziele.

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż wstępny termin organizacji biegu to 20 września br. godz. 11.00

Piotr Czech zwrócił się z zapytaniem kto obejmie patronat nad organizacją biegu?

Radny Stanisław Wiese poinformował, iż bieg mógłby zostać zorganizowany pod patronatem Gminy Mirosławiec.

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż należy zaznaczyć, że jest to bieg charytatywny. W przyszłym roku zostanie zorganizowany dla kolejnego dziecka.

Ad.8

Zamknięcie posiedzenia Komisji.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodnicząca  Komisji Polityki Społecznej Anna Turska   o godz. 1320  zamknęła  8  posiedzenie Komisji.

 

Protokołowała:                                              Przewodnicząca   Komisji Polityki Społecznej:

Lidia Cybulska                                                                   Anna Turska

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Lidia Cybulska 20-11-2015 13:20:33
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Lidia Cybulska 20-11-2015
Ostatnia aktualizacja: Lidia Cybulska 20-11-2015 13:20:33