UCHWAŁA LII/310/2010 Rady Miejskiej Mirosławca z dnia 28 czerwca 2010r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, szkół oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania;
Dziennik Urzędowy Woj. Zachpom- 2010.76.1413
Uchwała Nr LII/310/10
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 28 czerwca 2010 r.
w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, szkół oraz innych form wyhowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2001 r., Nr 142 poz.1591; zm. 2002 r., Nr 23 poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.1271, Nr 214 poz.1806; zm.2003 r., Nr 80 poz.717, Nr 162 poz.1568; zm. 2004 r., Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz.1203, Nr 167 poz.1759; zm. 2005 r., Nr 172 poz.1441, Nr 175 poz.1457; zm. 2006 r., Nr 17 poz.128, Nr 181 poz.1337; zm. 2007 r., Nr 48 poz.327, Nr 138 poz.974, Nr 173 poz.1218; zm. 2008 r., Nr 180 poz.1111, Nr 223 poz.1458; zm. 2009 r., Nr 52 poz.420, Nr 157 poz.1241; z 2010 Nr 28 poz. 142 i 146, nr 40 poz. 230), oraz art. 80 ust. 2,2b, 4 i art. 90 ust. 2a, 2b, 2d, 3, 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj. Dz.U. z 2004 r., Nr 256 poz.2572, Nr 273 poz.2703, Nr 281 poz.2781; zm. 2005 r., Nr 17 poz.141, Nr 94 poz.788, Nr 122 poz. 1020, Nr 131 poz.1091, Nr 167 poz.1400, Nr 249 poz.2104; zm. 2006 r. Nr 144 poz.1043, Nr 208 poz.1532, Nr 227 poz. 1658; zm. 2007 r., Nr 42 poz.273, Nr 80 poz.542, Nr 115 poz.791, Nr 120 poz.818, Nr 180 poz.1280, Nr 181 poz.1292; zm. 2008 r. Nr 70 poz.416, Nr 145 poz.917, Nr 216 poz.1370, Nr 235 poz.1618; zm. 2009 Nr 6 poz.33, Nr 31 poz.206, Nr 56 poz.458, Nr 157 poz. 1241, Nr 219 poz.1705; z 2010 r. Nr 44 poz. 250, Nr 54 poz. 320) uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Ilekroć w uchwale jest mowa bez bliższego określenia o: 1) | ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.); |
2) | osobie prowadzącej – należy przez to rozumieć osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną prowadzącą przedszkole, szkołę lub inną formę wychowania przedszkolnego; |
3) | uczeń – należy przez to rozumieć także dziecko w przedszkolu; |
4) | szkoła – należy przez to rozumieć także przedszkole oraz inne formy wychowania przedszkolnego. |
§ 2. 1. Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanych z budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec dla prowadzonych na jej terenie przez osoby prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne: 1) | przedszkoli publicznych, w tym z oddziałami integracyjnymi; |
2) | innych publicznych form wychowania przedszkolnego, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy o systemie oświaty; |
3) | publicznych szkół podstawowych i gimnazjów, w tym z oddziałami integracyjnymi; |
4) | niepublicznych przedszkoli, w tym z oddziałami integracyjnymi; |
5) | innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy o systemie oświaty; |
6) | niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów o uprawnieniach szkół publicznych w których realizowany jest obowiązek szkolny lub nauki, w tym z oddziałami integracyjnymi. |
§ 3. 1. Przedszkola publiczne, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, otrzymują na każdego ucznia dotację z budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec ustaloną zgodnie z art. 80 ust. 2 ustawy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez Gminę i Miasto Mirosławiec. 2. Podmioty prowadzące inne publiczne formy wychowania przedszkolnego, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 2, otrzymują na każdego ucznia dotację z budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec w wysokości 50 % wydatków bieżących przewidzianych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę.
3. Szkoły publiczne, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, otrzymują na każdego ucznia dotację z budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec ustaloną zgodnie z art. 80 ust. 3 ustawy.
4. Niepubliczne przedszkola, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 4, otrzymują na każdego ucznia dotację z budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec w wysokości 75 % ustalonych w budżecie Gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez Gminy i Miasta Mirosławiec.
5. Podmioty prowadzące inne niepubliczne formy wychowania przedszkolnego, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 5, otrzymują na każdego ucznia dotację z budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec w wysokości 40 % wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę.
6. Niepubliczne szkoły, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 6, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, otrzymują na każdego ucznia dotację z budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec w wysokości równej kwocie przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez Gminę.
7. Dotacje dla niepublicznych szkół o uprawnieniach szkół publicznych niewymienionych w § 2 ust. 1 pkt. 6 przysługują na każdego ucznia w wysokości 50 % ustalonych w budżecie Gminy i Miasta Mirosławiec wydatków bieżących ponoszonych w szkołach publicznych tego samego typu i rodzaju w przeliczeniu na jednego ucznia.
§ 4. 1. Dotacji dla podmiotów, o których mowa w § 2 ust. 1, udziela się, jeśli w terminie nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji podmiot prowadzący lub zamierzający prowadzić szkołę przedłoży Burmistrzowi Mirosławca wniosek o udzielenie dotacji. 2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1) | nazwę i adres organu prowadzącego; |
2) | dane szkoły (nazwa, adres, numer REGON i NIP); |
3) | datę wydania i numer zaświadczenia o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz datę wydania i numer decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej albo datę wydania i numer zezwolenia na założenie szkoły publicznej; |
4) | rok, na który ma być udzielona dotacja; |
5) | planowaną liczbę uczniów uczęszczających do podmiotu dotowanego w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia oraz od 1 września do 31 grudnia; |
6) | nazwę banku i numer rachunku bankowego właściwego do przekazywania dotacji. |
Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
3. Udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej między Burmistrzem Mirosławca, a osobą prowadzącą szkołę.
4. Dotacje mogą być przeznaczone wyłącznie na cele wskazane w art. 80 ust. 3d i art. 90 ust. 3d ustawy. Za wydatki bieżące uważa się wydatki określone w przepisach ustawy o finansach publicznych.
5. Podmiot prowadzący szkołę przekazuje Burmistrzowi Mirosławca, nie później niż do 10 dnia każdego miesiąca, informację o otrzymanej od początku roku kalendarzowego dotacji oraz informację o aktualnej liczbie uczniów według stanu na pierwszy dzień miesiąca, na który udzielana jest dotacja. Wzór informacji stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
6. Stan aktualny liczby uczniów ustala się odpowiednio:
1) | jako „chwilę początkową" uczęszczania ucznia do jednostki dotowanej należy uznać:a) | dzień 1 września, gdy uczeń zaczyna uczęszczać do jednostki dotowanej z początkiem roku szkolnego; |
b) | pierwszy dzień danego miesiąca, w którym uczeń podejmuje naukę lub uczestniczy w zajęciach w jednostce dotowanej w trakcie roku szkolnego, |
|
2) | jako „chwilę końcową" uczęszczania ucznia do jednostki dotowanej należy uznać:a) | dzień 31 sierpnia, jako koniec roku szkolnego; |
b) | ostatni dzień miesiąca, w którym następuje skreślenie ucznia z listy uczniów. |
|
7. W miesiącach wakacyjnych (lipiec i sierpień) liczba uczniów uprawnionych do dotacji obejmuje odpowiednio:
1) | w szkołach podstawowych i gimnazjum - według stanu wykazanego w informacji miesięcznej w czerwcu, łącznie z absolwentami, którym w czerwcu wręczono świadectwo ukończenia szkoły, z wyłączeniem uczniów skreślonych z listy uczniów; |
2) | w przedszkolach oraz innych formach wychowania przedszkolnego - według stanu wykazanego w informacji miesięcznej w czerwcu. |
8. Dotacje są przekazywane w dwunastu częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na wskazany we wniosku rachunek bankowy. Miesięczną stawkę dotacji zaokrągla się do pełnych złotych.
§ 5. 1. Podmiot prowadzący szkołę przedstawia Burmistrzowi Mirosławca kwartalne rozliczenie wykorzystania otrzymanej dotacji z budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec w terminie do 15 dnia miesiąca po upływie kwartału, za który składane jest rozliczenie, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej uchwały. 2. Podmiot prowadzący szkołę sporządza roczne rozliczenie wykorzystania dotacji, ujęte w zbiorczym zestawieniu, obejmującym informację o wysokości otrzymanej dotacji z wyszczególnieniem kwot na poszczególne rodzaje wydatków.
3. Roczne rozliczenie dotacji następuje w terminie do dnia 15 stycznia roku następującego po roku udzielenia dotacji wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały. Rozliczenie to obejmuje także rozliczenie za miesiąc grudzień.
4. W przypadku zaprzestania działalności podmiotu dotowanego jest on zobowiązany w terminie jednego miesiąca od daty zaprzestania działalności złożyć rozliczenie oraz dokonać zwrotu nadpłaconej dotacji.
5. Dotacje udzielone z budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu Gminy w trybie ustawy o finansach publicznych.
6. Niezłożenie rozliczenia, o którym mowa w ust. 1, oraz wykreślenie podmiotu dotowanego z właściwej ewidencji z przyczyn określonych w art. 83 ustawy, powoduje wstrzymanie kolejnej raty dotacji.
§ 6. Podmiot prowadzący szkołę powiadamia Gminę o przyjęciu ucznia niebędącego mieszkańcem Gminy i Miasta Mirosławiec w terminie 7 dni od dnia przyjęcia.
§ 7. 1. Gmina i Miasto Mirosławiec jest uprawniona do kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji, w szczególności faktycznej liczby uczniów, na którą przysługuje dotacja. 2. Burmistrz Mirosławca przeprowadza kontrolę prawidłowości wykorzystania dotacji polegającą na zweryfikowaniu prawidłowości pokrycia wydatków z dotacji oraz ustaleniu liczby uczniów, na którą przysługuje dotacja.
3. Kontrolę, o której mowa w ust. 1, przeprowadza się w siedzibie podmiotu kontrolowanego po uprzednim uprzedzeniu na co najmniej 7 dni przed datą kontroli.
4. Kontrola obejmuje:
1) | sprawdzenie prawidłowości wykorzystania przekazanej dotacji; |
2) | sprawdzenie faktycznej liczby uczniów, na których przekazano dotację. |
5. Kontrolujący dokonuje ustaleń stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli na podstawie dokumentów, pism wyjaśniających, pisemnych oświadczeń oraz opinii rzeczoznawców zebranych w toku postępowania kontrolnego.
6. Kontrolujący może żądać od kontrolowanego sporządzenia niezbędnych do kontroli odpisów, wyciągów z dokumentów lub kopii dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem, jak również zestawień i obliczeń opartych na dokumentach.
7. Wyniki przeprowadzonej kontroli kontrolujący przedstawia w protokole.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Mirosławca.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Załącznik nr 1
Wniosek o przyznanie dotacji w ……………. roku
Formularz jest przeznaczony dla osób fizycznych i osób prawnych innych niż jednostki samorządu terytorialnego, prowadzących na terenie Gminy i Miasta Mirosławiec szkoły/przedszkola/inne formy wychowania przedszkolnego.
Termin składania wniosku: do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
1. NAZWA I ADRES ORGANU PROWADZĄCEGO SZKOŁĘ *
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
2. DANE SZKOŁY (NAZWA, ADRES, NUMER REGON ,NIP)*
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
3. DATA I NUMER ZAŚWIADCZENIA O WPISIE DO EWIDENCJI SZKÓŁ I PLACÓWEK NIEPUBLICZNYCH ORAZ DATA I NUMER DECYZJI O NADANIU UPRAWNIEŃ SZKOŁY PUBLICZNEJ LUB DATA I NUMER ZEZWOLENIA NA ZAŁOŻENIE SZKOŁY PUBLICZNEJ *
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
4. NAZWA BANKU I NUMER RACHUNKU BANKOWEGO WŁAŚCIWY DO PRZEKAZYWANIA DOTACJI
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Planowana liczba uczniów w …………………… roku
W PRZEDSZKOLU / PUNKCIE PRZEDSZKOLNYM / ZESPOLE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1 styczeń – 31 sierpień) ogółem:……………………………………… w tym: 1. z Gminy i Miasta Mirosławiec: .………... w tym niepełnosprawnych: ……...…………. 2. spoza Gminy i Miasta Mirosławiec: ….… w tym niepełnosprawnych: ……...………… | (1 wrzesień – 31 grudzień) ogółem:……………………………………… w tym: 1. z Gminy i Miasta Mirosławiec: . ………... w tym niepełnosprawnych: ……...……...….. 2. spoza Gminy i Miasta Mirosławiec: .…… w tym niepełnosprawnych: ……...………… |
W SZKOLE PODSTAWOWEJ
(1 styczeń – 31 sierpień) ogółem:……………………………………… w tym: 1. z Gminy i Miasta Mirosławiec: .………... w tym niepełnosprawnych: ……...…………. 2. spoza Gminy i Miasta Mirosławiec: ….… w tym niepełnosprawnych: ……...………… | (1 wrzesień – 31 grudzień) ogółem:……………………………………… w tym: 1. z Gminy i Miasta Mirosławiec: .………... w tym niepełnosprawnych: ……...……...….. 2. spoza Gminy i Miasta Mirosławiec: .…… w tym niepełnosprawnych: ……...………… |
W GIMNAZJUM
(1 styczeń – 31 sierpień) ogółem:……………………………………… w tym: 1. z Gminy i Miasta Mirosławiec: . ………... w tym niepełnosprawnych: ……...…………. 2. spoza Gminy i Miasta Mirosławiec: ….… w tym niepełnosprawnych: ……...………… | (1 wrzesień – 31 grudzień) ogółem:……………………………………… w tym: 1. z Gminy i Miasta Mirosławiec: .………... w tym niepełnosprawnych: ……...……...….. 2. spoza Gminy i Miasta Mirosławiec : …… w tym niepełnosprawnych: ……...………… |
Oświadczam, iżdo dotacji dla przedszkola nie wykazano dzieci w wieku poniżej 2,5 roku życia, natomiast do dotacji dla innych form wychowania przedszkolnego nie wykazano dzieci w wieku poniżej 3 roku życia.
…….……………… …………………… ……………………..
(Miejscowość, data) (Pieczęć organu prowadzącego) (Pieczątka i podpis przedstawiciela
organu prowadzącego szkołę)
*zgodnie z ostatnim (aktualnym) wpisem do ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz decyzją o nadaniu uprawnień szkoły publicznej lub udzielonym zezwoleniem na założenie szkoły publicznej
Załącznik nr 2
………………………… …………………….…., dnia ……………........
(pieczątka szkoły) (miejscowość)
Miesięczna informacja o aktualnej liczbie uczniów
1. Pełna nazwa i adres szkoły
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Organ prowadzący szkołę
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Aktualna liczba uczniów wg stanu na 1 dzień miesiąca, na który udzielana jest dotacja
ogółem: ………………………… w tym niepełnosprawnych …………………………
a) będących mieszkańcami Gminy i Miasta Mirosławiec
ogółem: ……………………………w tym niepełnosprawnych ………………………………
b) niebędących mieszkańcami Gminy i Miasta Mirosławiec
ogółem: ……………………………w tym niepełnosprawnych ………………………………
4. Kwota dotacji otrzymanych (narastająco) w okresie od …………….… do ……….………..
……………………… zł, słownie: ……………………………….………………………zł
5. Oświadczam, iżdo dotacji dla przedszkola nie wykazano dzieci w wieku poniżej 2,5 roku życia, natomiast do dotacji dla innych form wychowania przedszkolnego nie wykazano dzieci w wieku poniżej 3 roku życia.
……………………………………… ………………………………….............
(Czytelny podpis osoby sporządzającej) (Podpis i pieczątka dyrektora szkoły)
Załącznik nr 3
………………………… …………………….…., dnia ……………........
(pieczątka szkoły) (miejscowość)
Kwartalne rozliczenie wykorzystania otrzymanej dotacji
z budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec
1. Pełna nazwa i adres szkoły
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Kwota dotacji otrzymana w poszczególnych miesiącach w kwartale sprawozdawczym:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Kwota dotacji narastająco od początku roku:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Wykorzystanie dotacji w okresie objętym rozliczeniem:
Lp. | Rodzaje wydatków finansowanych w ramach dotacji | Wysokość poniesionych wydatków finansowanych w ramach otrzymanej dotacji |
1 | Wynagrodzenia pracowników | |
2 | Pochodne od wynagrodzeń (składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy) | |
3 | Wydatki eksploatacyjne (energia elektryczna, gaz, woda itp.) | |
4 | Zakupy materiałów i wyposażenia | |
5 | Usługi, remonty | |
6 | Wydatki dotyczące wynajmu pomieszczeń | |
7 | Pozostałe wydatki bieżące przeznaczone na realizację zadań statutowych | |
Suma | |
5. Kwota dotacji niewykorzystanej:
- w kwartale sprawozdawczym ……………………………………………….
- od początku roku …………………………………………………………….
……………………………………… ………………………………….............
(Czytelny podpis osoby sporządzającej) (Podpis i pieczątka dyrektora szkoły)
UZASADNIENIE
Do projektu uchwały nr 324 w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, szkół oraz innch form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania. Zgodnie z ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 ze zm.) organ stanowiący jednostkę samorządu terytorialnego ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanej na prowadzenie szkół i placówek niepublicznych lub publicznych prowadzonych przez organ inny niż jednostka samorządu terytorialnego. Uchwała określa wysokość i zasady przekazywania przysługującej uprawnionym podmiotom dotacji, szczegółowe informacje o sposobie rozliczania oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania przydzielonej dotacji.
Załączniki do pobrania
# |
|
Nazwa pliku |
Data dodania |
Pobrano |
1 |
|
uch_L310_10.pdf |
2010-09-06 13:45:57 |
226 razy |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja |
Osoba |
Data |
Dodanie dokumentu: |
Wroński Robert |
06-09-2010 13:45:57 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: |
Rada Miejska |
28-06-2010 |
Ostatnia aktualizacja: |
Lidia Cybulska |
21-02-2014 09:56:59 |